• New Zealand vs Fiji
  • New Zealand v Fiji
  • New Zealand Fiji
  • New Zealand vs Fiji
  • New Zealand v Fiji
  • New Zealand Fiji
  • New Zealand vs Fiji
  • New Zealand v Fiji
  • New Zealand Fiji
  • MAD v Mikuláši je na vzostupe, autobusmi sme cestovali najviac v júni | Liptovský Mikuláš | Mesto pre všetkých
    Liptovský Mikuáš
      Úvod   /   Samospráva   /   Tlačové správy
    MAD v Mikuláši je na vzostupe, autobusmi sme cestovali najviac v júni

    MAD v Mikuláši je na vzostupe, autobusmi sme cestovali najviac v júni

      11.08.2022   |   Tlačové správy

    Počet prepravených cestujúcich Mestskou autobusovou dopravou (MAD) v Liptovskom Mikuláši bol v júni najväčší od vypuknutia pandémie. Vyšplhal sa takmer na 92.000 ľudí. Vedúci odboru dopravy a životného prostredia na mestskom úrade Gabriel Lengyel predpokladá, že za nárastom stoja extrémne vysoké ceny pohonných hmôt. „Ľudia si začínajú uvedomovať, že cestovanie autobusmi je oveľa lacnejšie ako jazda automobilom a v rodinnom rozpočte vedia takýmto spôsobom ušetriť stovky eur ročne. Ceny lístkov sme napriek zdražovaniu a neustále sa zvyšujúcim nákladom na prevádzku nezmenili už 11 rokov. V porovnaní s okolitými mestami sú najnižšie,“ ozrejmil.
    🚍Seniori jazdia za pár centov
    Najviac dokážu využívaním MAD ušetriť dôchodcovia a deti, tí platia zľavnené cestovné. Osoba nad 65 rokov zaplatí za jednu jazdu autobusom len 10 centov, deti do šesť rokov, žiaci a študenti či zdravotne znevýhodnení sa odvezú za 25 centov. Pravidelným cestujúcim sa vyplatí zriadiť si čipovú kartu, s ňou uhradia cestovné pohodlnejšie a ešte aj lacnejšie. Obyčajné cestovné stojí 50 centov, s čipovou kartou 44 centov.
    🚍Cestujeme najmä medzi Podbrezinami a mestom
    Najviac využívané linky MAD sú 8, 9, 11 a 14, ktoré jazdia medzi Podbrezinami a autobusovou stanicou. Prepravilo sa nimi takmer 52.000 cestujúcich, čo je viac ako polovica. „Pre Mikulášanov vytvárame také podmienky, aby uprednostnili hromadnú dopravu pred osobnou, ktorá spôsobuje mestu a jeho obyvateľom veľké problémy, napríklad zápchy, dopravné nehody, znečistenie vzduchu, hluk a problémy s parkovaním. Samozrejme neustále sledujeme všetky parametre, zároveň prijímame a vyhodnocujeme podnety cestujúcej verejnosti,“ dodal Lengyel.